måndag 7 februari 2011

Har Säterbostäder fler lägenheter för uthyrning än man annonserar ut?

Jag tycker det sett lite mystiskt ut på Säterbostäders hemsida de senaste månaderna för man har så få lediga bostadslägenheter utannonserade där. Ibland inga alls, ibland bara ca 10 stycken. Förut hade man de lediga lägenheterna indelade i olika kategorier, tex. Säter och Stora Skedvi och kanske även områdesvis. På sistone har man haft så pass få utannonserade så de stått på ett och samma ställe.

Samtidigt har jag ibland sett tex. när jag åkt genom Säter sett flera tomma lägenhetsfönster stå och gapa. Jag hade trott att de ganska höll på att renoveras. Men så ska det inte alltid vara enligt uppgifter jag nyligen fått som jag dock inte har bekräftelse på.

Det bästa är att ringa direkt till det kommunägda Säterbostäder och fråga efter lägenheter istället för att bara titta på deras hemsida. När de ska ha 40-70 lediga lägenheter kan man ibland bara finna 10 på hemsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar