lördag 9 maj 2009

Erbarmligt dåliga på att svara

Jag har kontaktat ett antal politiker på senare tid från flera olika partier och med olika poster i olika ärenden. Ett par personer har svarat mig men övriga inte alls. Den ena vill inte alls ge någon relevant svar och den andra har inget att ge utan måste få återkomma.

Men övriga lyser med sin tystnad. Som det brukar vara i denna kommun. Det gäller många olika ärenden krångliga såväl lätta. Det är bedrövligt med denna ovilja till kommunikation. Eller om det kan röra sig om tids- eller informationsbrist? Inte vet jag.

Jag vill veta vart ärenden tagit vägen och lett till som jag fått beviljade i kommunens nämnder där det liksom bara runnit ut i sanden eller försvunnit på vägen i tomma intet vid ett flertal tillfällen.

Inte har jag fått något svar på om det blir något mer möte och när med Kommunala Handikapprådet heller. Enligt beslut ska dylika möten inträffa en gång per kvartal men det har blivit en gång per halvår eller en gång per 9-månadersperiod de senaste åren. I maj förra året skulle vi ha gjort en rundvandring i Säter och sett efter om otillgängligheten blivit bättre, att hål i vägar och höga trottoarkanter och en massa annat åtgärdats. Men det blev uppskjutet och har fortfarande inte blivit av. Utan förklaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar