fredag 11 december 2009

Bakterier i vattenledningarna i Mora By?

Till min fasa läste jag idag i Dalarnas Tidningar att det är personer som blivit sjuka här i Mora By troligen på grund av att vattnet i ledningarna hållt och håller så låg temperatur sedan någon månad tillbaks på grund av byte av vattenledningar på Stiftelsevägen.

Det finns ju risk för legionellabakterier och annat skit. I tidningen sa vd:n för Säterbostäder Lennart Eriksson att han är osäker på om vattenprover tagits. Det borde det väl ha gjorts för länge sedan!!!

Jag vet inte om det finns risk även för oss som bor i en annan del av området. Men jag tycker att alla vi här i området blivit informerade om den här smittorisken tex. per brev. Dumt att istället få veta det den här vägen!!!

Jag ska koka allt vatten jag och djuren dricker tills vidare. För säkerhets skull. Ingen av oss känner oss dock dåliga.

2 kommentarer:

  1. Har ni fått ordning på vattnet i Moraby än ? Hur går det för den som blev sjuk av vattnet?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte hur det gått med vattnet här i Mora By. En miljöinspektor skulle komma och testa vattnet förra måndagen. Fick också veta att det inte vara någon fara i huset där jag bor för det varit varmvatten hela tiden. Om jag förstått det rätt var det flera som blivit sjuka av vattnet. Vet ej hur det gått för dem.

    SvaraRadera