söndag 7 februari 2010

August Rex

På fredagen den 5:te Februari hade en grupp med 3 killar som troligen var i 20-årsåldern eller kanske någon enstaka var upp till runt 30 år- en konsert på Peace and Love-cafeets lilla scen. Det var visst sångaren som även spelade gitarr och spelade munspel i slutet av konserten som hette August Rex. Eller har det som artistnamn iallafall. Jag har ingen aning om vilka de är och har inte googlat på dem heller.

Men bra var de! Kanske det bästa uppträdandet hitintills jag hört på detta café. Det var mer folktomt i publiken än någonsin tidigare när jag varit där också. De sjöng lugna låtar ibland och snabbare med jättehärliga trumrytmer ibland. Sjöng på svenska om personliga känslor som nog kan vara träffande många gånger.

De hade nog en längre konsert än de andra artisterna jag hört på där också med undantag av Pelle Lindström. Men då pratade han betydligt mer än spelade. Så de har rekordet hitintills. Alltså av det jag hört. Och det är bara en liten del av deras konserter jag varit på.

Det är jättemysig stämning och oerhört vackert och trivsamt orientaliskt inspirerat där i lokalen. Dyrt men jättegott fika och mat och superekologiskt och hälsosamt. De verkar få ett allt större bibliotek där också. Man kan sitta och bläddra i böcker som verkar stå både i en speciell bokhylla, i fönster och på lite andra ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar