onsdag 30 september 2009

Uppdrag Granskning

De senaste veckorna har en person bosatt i Säters kommun samlat ihop flera personer som blivit väldigt illa behandlad av inkompetent och icke medkännade personal på Säters kommunkontor och försökt göra en gemensam anmälan till Uppdrag Granskning. Jag är en av dem som gärna velat vara med. Men jag vet inte om jag riktigt passat in i sammanhanget för det är mer på omsorgssidan jag blivit oerhört illa behandlad. De flesta andra när det gäller ekonomiskt bistånd och barn.

Tyvärr får man inte gruppanmäla sig så utan var och en måste isåfall ringa eller skriva till Uppdrag Granskning. Hoppas flera gör det individuellt och att kommunen får sig en granskning. För det är fasansfullt hur det går till.

När det gäller Faluns socialkontor så har man visst nödgats ta till personal från bemanningspersonal för att utreda anmälningar om barn som far illa. Ska det vara billigare än att använda redan kommunanställt folk? Troligen inte. Om man tar in folk utifrån för dessa uppdrag kanske kan ha positiva och negativa effekter? De som kommer från bemanningsföretag kanske i bästa fall har en vidare syn och är inte inne i ett strikt synsätt och kan se nya positiva lösningar? Men det kan kanske i vissa fall inte vara så bra heller för de inblandade, jag tänker främst på barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar