fredag 25 september 2009

Lite Borlängeorienterad och andra funderingar

Vet inte om jag snart ska döpa om den här bloggen till både Säters och Borlänges kommunpolitik eftersom jag börjar vistas mer och mer i Borlänge kommun? Börjar bli lite dött och trist på Säterfronten på många vis tycker jag.

För första gången var jag på gratisuppträdande på Peace & Love-cafeet i Borlänge. Dock var konserten mycket kort, ca en halvtimme. Men bra. En ung tjej- kanske strax över 20- som är en singer/songwriter och heter Sara Yasmine uppträdde. Det var ganska mycket folk där, i princip fullsatt. Nästan bara folk i 20-årsåldern. Vilket mysigt indieninspirerat café med gammaldags sirliga fåtöljer och rum med olika färger. Bra för själen att vistas där inne!

Man kan bli medlem i deras förening som är gratis. Då får man utskick om olika arrangemang med e-post. Och jag tror också man får fika lite rabatterat där inne.

Den 4:de Oktober ska det visst bli protester utanför Stadshuset i Borlänge angående nedläggningen av Tunets bad. Det finns protestlistor utlagda på olika håll i Borlänge kommun att skriva under bla. i Tuna-Kiosken. Idiotiskt att lägga ned den då så många föreningar tex. handikapp och pensionärsföreningar, allmänhet och yngre använder denna simhall så billigt. Det behövs nog minst 2 simhallar i en sådan här stor kommun.

Angående det stora värderånet i Stockholm så vill jag knappt läsa om eller höra om det. Media frossar i eländes elände och för sällan fram positiva saker. Men nog verkar det lite som polisen har dålig planering och förvaring tex. av sina egna helikoptrar. Hoppas innerligt inte den här stora stölden innebär mer påprackning att man ska använda kortbetalning och att microchippa sig. Integriteten är ju superviktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar