lördag 20 augusti 2011

Gustafs Bageri har upphört och stängt igen

Dessvärre upptäckte jag den här veckan att Gustafs Bageri i Mora By stängt. Har visst utannonserats och varit eller är till salu och har stått artiklar i tidningar om deras stängning påstår personer jag pratat med - har ej kollat upp det ännu. Det är trist tycker jag. Åtminstone för något år sedan hörde jag att det gick bra för dem och de öppnade en filial i samma hus som bland annat Dollar Store och en zoobutik på Södra Backa inne i Borlänge.

Bageriet var populärt och många kom dit och fikade bland annat från Säter och Borlänge bland annat förutom Gustafsborna själva. Trist att det inte finns något sådant livsmedels- samlings- och serveringsställe där längre. Hoppas det öppnar någonting nytt där. Veganrestaurang, annat bageri eller café eller något annat kanske? På 1990-talet minns jag att det var en Konsum-butik i samma lokal och det har också varit en second hand-butik med möbler efter detta. Det finns lägenheter på övervåningen i samma byggnad.

Tidigare låg Gustafs Bageri i Enbacka, nära backen ned mot älven, kyrkan och Församlingshemmet.

1 kommentar:

  1. Det kanske blir en och annan Gustafsbo som går ner nått kilo då!!

    SvaraRadera