torsdag 3 mars 2011

Föredrag med Joacim Strömberg på Borlänge Bibliotek

Ikväll klockan 19 började ett föredrag med Joacim Strömberg på Borlänge Bibliotek. Jag var först där flera minuter innan föredraget men var tvungen att ge mig av en stund innan vi återkom ungefär 19.15 så jag missade den första kvarten.


Det kanske var ett 20-tal personer i publiken. Man fick också broschyrer om olika kurser från ABF och Kommunalfacket bjöd på roliga karikatyrvykort med politisk satir, saft och kakor samt en kulspetspenna.

Det var nog inte riktigt som jag hade tänkt mig det där föredraget men bra på sitt sätt ändå. Det handlade inte direkt om avslappningstekniker och hur man kan organisera sin dag som man föreställer sig ett dylikt föredrag ska handla om. Om han nu inte talade om det första kvarten som jag missade.

Det handlade mycket om andra aspekter av livet. Reinkarnation och lite om karmalagar, om att det är viktigt att vara ärlig mot sig själv och därmed även mot andra och att det förebygger stress. Att man inte ska ge dubbla budskap.

Joacim var lite kategorisk mot kvinnor som han ansåg var extra dåliga på att ge klara budskap och vara ärliga mot sig själva. Han ville nog provocera den kvinnliga publiken speciellt mycket. Men i själva verket tror jag han mest provocerade en av de manliga personer jag hade med dig dit som sa emot honom när han påstod att man alltid kan välja vilka känslor man kan ha. Det tror jag inte heller att man kan göra.

Det är bra att Biblioteket kan anordna såna här föreläsningar och diskussioner. Det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar