fredag 6 januari 2012

Snabbt tillvaratagande av vindfällena efter stormen Dagmar i Sörboskogen

På de flesta ställen i Sörboskogen- som jag sett där har de varit snabba att ta vara på vindfällena efter stormen Dagmar. Den sista veckan har en stor skördare med massor med skarpa ljus, en mindre skogsmaskin, en liten och en stor barack för skogsarbetarna, en stor traktor med vagn synts i skogarna. Samt troligen skogsägarna själva med mindre maskiner och vanliga motorsågar.

Vissa vägar har skrapats breda och plattare för att de större maskinerna skulle komma fram.

Mellan f.d. Lintjärn och Sörbostugan (som för övrigt nu är till salu för 1,2 miljoner kronor med ekonomibyggnader och 2500 kvadratmeter tomt till) har nog de flesta stormfällena skett. Men också lite här och där på andra ställen, bland annat på ovansidan på Sörboskogen. Längre in i skogområdena och längs vägen mot där militärförrådet låg mot Knutshyttans-hållet till har jag inte sett till ett enda vindfälle.

3 kommentarer:

  1. På hemnet.se kan man läsa att priset för Sörbostugan är 120000kr. Vad har Du fått priset från??

    SvaraRadera
  2. Jag skrev fel i artikeln för jag skrev 2,5 miljoner men i själva verket såg jag att det stod 1,2 miljoner i skyltfönstret hos Handelsbanken i Romme. Det är ju samma siffror i början med 120 000 kronor. Vet ej om de skrivit fel eller jag läst fel eller om de kan ha sänkt priset drastiskt. Jag ska strax ändra till 1,2 miljoner i den här texten.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag kollat upp på ERA:s hemsida. Lars Antonsson som är mäklare och säljer Sörbostugan. Det var 1,2 miljoner som jag mindes från skyltfönstret men råkade skriva fel. 120 000 var alldeles för lite. Om det stod ett så lågt pris på Hemnet var det felskrivet. Jag misstänker att byggnaden blir svår att sälja iallafall som bostad. Möjligen som som kontor.

    SvaraRadera