torsdag 12 augusti 2010

Rapporter om att grävande journalister stämplas som otillräkneliga och galna fast de visar på fakta i många fall

Jag har fått meddelanden från Tankesmedjan Mänskligheten på sistone angående en grävande journalist som heter Jane Burgermeister med två prickar över u:et som mitt tangentbord ej förmår att producera.

Enligt dem och andra källor ska hon under ca 1 års tid grävt djupt och rotat i agendan bakom svininfluensan och vaccineringen ´mot´densamma och producerat hela 3500 artiklar om ämnet under denna tid.

Nu ska hon visst ställas inför rätta och anses som galen och otillräknelig i en domstol för hon rotat i detta. Jag har inte satt mig in djupare i detta fall men låter totalt vanvettigt att en journalist som arbetar i mänsklighetens, livets, informationens och demokratins tjänst ska ställas inför rätta för att ha utfört sitt jobb på journalisters vis. Vad är då tryckfriheten värd?

Enligt dessa källor rapporterar inte mainstreammedia alls om det. Men det är ingen nyhet. Sånt som verkligen är intressant brukar nästan aldrig rapporteras i de stora mediekanalerna av olika slag.

Ofta så har journalisterna inte tid för grävande journalistik heller därför blir artiklarna ofta meningslösa och trista och oinformativa, iallafall för mig. Det blir mer intressant att själv börja gräva och vara med där det händer för mycket eller för lite saker.

Enligt de här olika källorna ska bevis mot att hon gjort något fel planterats ut.

Hon påstår att bakom influensavaccinet låg en agenda att försöka ta död på 50 % av mänskligheten med farligt virus i det här vaccinet. För att rädda Jorden. Såna här teorier har jag läst och hört om i ca 15 års tid.

Möjligt att det är sant, möjligt att det inte är det. Jag tror det kan vara möjligt. Men om det är så i det här fallet vet jag inte. Däremot så är det superviktigt att denna teori och bevis för detta ska få läggas fram av de som rotat i fallen. Inte tystas ihjäl.

Det är mycket som är konstigt med det här med vaccinering över huvud taget. Mycket som inte stämmer som basuneras ut i det vanliga media. Många blir ju sjukare av själva vaccinet än själva influensan. Dessutom blir många inte immuna mot influensan av vaccinet utan får den ändå i sinom tid. Kanske även med extra stark sjukdomstillstånd. Det finns ju en del ekonomiska intressen i att sprida rädsla för somliga saker, inklusive vissa sjukdomstillstånd i många olika situationer.

Det är visst personer som ger stöd till denna Jane och demonstrerar utanför Australiens ambassad på Nya Zeeland angående detta.

Jag läste på internet att det rapporterats in 1500 personer som fick biverkningar av svininfluensavaccinethär i Sverige. Jag tror det finns ett enormt mörkertal för jag har personligen hört flera som fått svåra biverkningar utan att anmäla dem - och jag känner ju bara ett fåtal personer.

Vore intressant att veta fakta hur många som tog vaccinet som sedan fick samma influensa ändå. Men det kanske är svårt att få tag i dylik statistik.

Hoppas det inte blir några fler såna här hysteriska media- och läkemedelsjippon där en massa mänskor riskerar att bli sjuka och dö i onödan.

Vilka är det som betalar framforskningen av nya läkemedel och sjukdomsteorier? Är de tillräckligt neutrala mot företag, regeringar, olika typer av religiös tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar