fredag 28 maj 2010

Kulturfest på Tjärna Ängar

Ikväll var det kulturfest på Tjärna Ängar. Det var utomhus på en stor plan utanför Servicehuset. Det var många med på festen. Mest invandrare men en del svenskar också.

Längs den öppna platsen stod flera personer och sålde olika sorters mat, som buffé till ett billigt pris. Själv åt jag Thailändskt. Jag vet inte vilka länders rätter som fanns på menyn. Men jag tror det var bland annat Bosnisk, Somalisk och Irakisk mat.

Det var föreningen Tjärnkraft tillsammans med andra aktörer, Verdandi, Unga Örnar, ABF tror jag.

Det hade ställts upp en scen där flera artister uppträdde. En tjej dansade magdans som dock var väldigt stillastående för hon hade bara en pytteliten plats att röra sig på. Det var också somalisk popmusik i omgångar, hip-hop, hårdrock, en tjej i en fantastisk röd paljettdräkt som sjöng sånger bland annat på Armeniska och Arabiska som var väldigt bra och medryckande, det bästa av allt tyckte jag.

Ett par Thailändska tjejer dansade på marken nedanför scenen men det var så mycket folk framför så jag såg dem knappt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar