tisdag 19 juni 2012

Invigning av Borlänges nya Resecentra

Måndag 18 Juni klockan 14-punktligt ifall klockorna jag hade i närheten gick rätt – inleddes invigningen av Borlänges nya Resecentrum på Järnvägsstationen. Men jag tyckte den såg ganska mycket ut som en byggarbetsplats fortfarande med gallerinhängnader och byggjobbare och upphackad asfalt och Pressbyrån som stod i någon typ av tillfällig barack med lite trasig betong omkring sig och många arbetar med hyrda lastbilar och verklig som släpade på olika bökiga föremål fram och tillbaka.

Jag skulle tro det var runt 100 personer som stod utanför ingången till Resecentrum, väldigt blandade åldrar från bebisar till gamlingar och många som tog foton och filmade. Borlänges Musikskola hade någon typ av militäraktig orkester och spelade blåsinstrument och trummor skickligt både länge och väl. Marschmusik mest, vanliga melodier som jag hört många gånger som verkar vara standard på reportoaren för dylika musikgrupper.

Jag har i ärlighetens namn inte gjort någon research direkt angående vad som är skillnad med Resecentrum nu och den tidigare Järnvägsstationen. En kvinnlig journalist gick och intervjuade en del taxichaufförer såg jag.

Tågkompaniet hade bord med olika attrialjer under ett stort mörkblått partytält. Klasar med vita ballonger satt lite här och var.

En manlig person höll ett kort tal. Det var så mycket ljud från olika håll så jag inte hörde knappt vad han sa trots att jag ej stod långt därifrån. Inte uppfattade jag vad han hette heller. Men han sa att man kunde komma fram till honom och fråga om detta nya Resecentrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar