torsdag 29 oktober 2009

Cafékväll på Församlingshemmet i Gustafs med Majoritetspartierna

Igår kväll, den 28 Oktober - hade majoritetspartierna i Säter cafékväll för allmänheten både på Folkets Hus i Säter och i Församlingshemmet i Gustafs. Jag var med på sistnämnda stället. De politiker som var närvarande var Tommy Andersson från Miljöpartiet, Göran Johansson från Vänsterpartiet och Jan-Erik Steen från Socialdemokraterna samt en Folkpartist jag ej minns namnet på.

Jag tror det var öppet mellan klockan 18 och 20.30. Jag kom dit först närmare klockan 19 för jag var på en kurs innan dess. Vi blev bjudna på te, kaffe och ostmackor.

Det ska bli 4 stycken cafékvällar nu innan jul som Majoritetspartierna har anordnat för att allmänheten ska få komma och diskutera med politiker. Tyvärr var det nog inte så mycket allmänhet där förutom jag och de 2 jag hade med mig samt 2 ytterligare personer. Iallafall en av de ytterligare var alldeles för ung för att få ha några kommunpolitiska uppdrag.

Blev diskussion om samhällsfrågor ur många olika perspektiv både lokalt och globalt och om kärnkraft, internet, olja och Säters kommuns kommande budget bland annat. Göran Johansson var nog den som pratade mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar